Koła polonistyczne i teatralne
- zrzeszają uczniów - humanistów, którzy
pragną dobrze przygotować się do egzaminu kończącego naukę w szkole
podstawowej oraz uczniów artystów, doskonalących swoje umiejętności
recytatorskie, dykcyjne, aktorskie. Koło teatralne przygotowuje
szereg imprez zarówno dla środowiska szkolnego jak i lokalnego.
10 maja 2005 r.
"Kraina
Palaczy" przygotowana przez zespół koła
teatralnego "Dziesiąteczki" została wyróżniona w XIII Przeglądzie
Szkolnych Form Teatralnych za podjęcie tematu promującego zdrowie
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawczo z języka polskiego
- odbywają się przez cały rok szkolny 2004/2005 i biorą w nich
udział uczniowie, którzy otrzymali od Poradni
Psychologiczno-Pedagogicznej zalecenia uczestnictwa w zajęciach w
związku ze stwierdzonymi mikrodeficytami. Treści nauczania są oparte
na ćw. językowych wzbogacających słownictwo. W trakcie zajęć
poświęconych formom wypowiedzi utrwala się pisownię wg. podstawowych
zasad ortograficznych i główne zagadnienia gramatyki języka
polskiego. Doskonali się technikę czytania oraz czytania ze
zrozumieniem. W związku z różnorodnymi mikrodeficytami w
poszczególnych uczniów stosuje się różnorodne ćwiczenia, gry
dydaktyczne, testy i zagadki językowe, aby w miarę możliwości
uatrakcyjnić zajęcia i zainteresować uczniów, a przez
to utrwalać wiedzę.
Koło
regionalne
Koło regionalne prowadzone przez panią Agnieszkę Skalską. Biorą
w nim udział uczniowie klas V. Na zajęciach poruszamy tematy
dotyczące historii naszego miasta i regionu. Uczniowie zapoznają się
z historią Jarosławia i innymi historycznymi miejscowościami w
Małopolsce, poznajemy zabytki regionu, sylwetki sławnych osób
związanych z Jarosławiem i innymi miastami Małopolski. Ponadto
uczniowie maja okazje uczestniczyć w wycieczkach, sporządzają
albumy, przewodniki po Jarosławiu i okolicach. Biorą też udział w
konkursach wiedzy o regionie.
Koło
historyczne
Koło historyczne jest prowadzone przez panią Agnieszkę Skalską.
Biorą w nim udział uczniowie klas V i VI.
Na zajęciach uczniowie mogą przede wszystkim poszerzyć swoje
zainteresowania historyczne. Mają okazje pracować z tekstami
źródłowymi, brać udział w konkursie przygotowywać akademie szkolne
dotyczące świąt narodowych oraz zapoznawać się z wiadomościami
historycznymi, które wykraczają poza program nauczania. Ponadto
uczniowie na zajęciach wykonują pomoce dydaktyczne takie jak:
albumy, przewodniki, plansze.